Czy warto postawić na suplement diety z olejem rybim?

Nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów omega-3 nie powinno zabraknąć w codziennej diecie. Jakie kwasy omega-3 wyróżniamy i czy Omecardin z olejem rybim to dobry pomysł na wzbogacenie diety o te cenne dla zdrowia kwasy tłuszczowe? Dowiesz się z naszego artykułu.

Nie każdy tłuszcz jest zły

Prozdrowotne właściwości kwasów omega-3 nie są tajemnicą dla osób, którym nie jest obojętna kondycja własnego organizmu i na co dzień dbających o zdrowie. Te nienasycone kwasy tłuszczowe wykazują szerokie spektrum działania i wpływają korzystnie na funkcjonowanie organizmu ludzkiego. Kwasy omega-3 warto wprowadzić do codziennej diety w celu pomocy w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi oraz prawidłowej pracy mózgu. Jeśli chodzi o układ krążenia, kwasy omega-3 mogą być pomocne w profilaktyce schorzeń układu sercowo-naczyniowego. W trosce o zdrowie warto zadbać o zbilansowaną dietę w której nie zabraknie naturalnych źródeł kwasów omega-3. Z kolei wybierając suplementy diety, należy postawić na produkty pochodzące od sprawdzonych producentów.

Rodzaje kwasów omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 znane są także jako kwasy tłuszczowe n-3 lub ω-3 i należą do grupy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ludzki organizm potrzebuje ich do sprawnego funkcjonowania, jednak nie potrafi ich samodzielnie wytwarzać ani gromadzić, dlatego tak ważne jest dostarczanie tych cennych kwasów tłuszczowych z pożywieniem lub w formie suplementacji. Kwasy omega-3 dzielą się na kwas eikozapentaenowy (EPA) , kwas dokozaheksaenowy (DHA), kwas α-linolenowy ( ALA). W suplemencie diety Omecardin z olejem rybim znajdziemy ten cenny olej o zawartości 67,5% kwasów omega-3, w tym 38% kwasów EPA, 27% kwasów DHA oraz 2,5% innych kwasów omega-3.

Naturalne źródła omega-3

Podstawowymi naturalnymi źródłami kwasów omega-3 są przede wszystkim tłuste ryby morskie np. śledź, łosoś, makrela, a także owoce morza. Znajdziemy w nich duże ilości kwasów DHA oraz EPA. Ponadto kwasy DHA znajdziemy też między innymi w algach morskich. Z kolei jednym z najlepszych naturalnych źródeł kwasu alfa-linelowego są oleje: lniany, rzepakowy czy sojowy, a także orzechy włoskie czy też migdały. Jak już wspomniano, bardzo dobrym rozwiązaniem jest też suplementacja kwasów omega-3 (np. dobrej jakości kapsułkami Omecardin z olejem rybim od firmy Biofarm), zwłaszcza w sytuacji, gdy regularny dostęp do naturalnych źródeł tych kwasów jest utrudniony lub niemożliwy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *