Poranne mdłości w ciąży – jak się ich pozbyć?

Na podstawie statystyk stwierdza się, że aż od 50 do 90% kobiet cierpi na mdłości oraz wymioty. Ich nasilenie i czas przez jaki występują zależy już jednak od organizmu danej kobiety. Choć jest to bardzo często spotykany problem wśród kobiet w ciąży, to jednak mimo to przyczyny jego nie zostały nadal do końca zbadane. Istnieją teorie, które głoszą, że poranne mdłości pojawiają się na skutek podwyższonych hormonów, czy też czynników natury psychicznej, czy też spowolnieniem przemieszczania się treści pokarmowej w żołądku.

Kiedy mdłości rano są szczególnie nasilone?

Mdłości najczęściej pojawiają się pomiędzy 5 a 18 tygodniem ciąży, jednak to okolice 9 tygodnia są tym czasem, kiedy problem i dolegliwości z nim związane są szczególnie nasilone. Zazwyczaj pod koniec trzeciego trymestru mdłości ustępują samoistnie, jednak są też kobiety, które muszą się z tym zmagać aż do końca ciąży. Jak zostało już wspomniane zazwyczaj większość kobiet doświadcza nasilonych objawów mdłości w godzinach porannych, jednak u niektórych kobiet ten stan utrzymuje się przez cały dzień. Warto podkreślić, że jeśli objawy nie są nasilone to nie trzeba z tym zgłaszać się do lekarza, ponieważ tak naprawdę wystarczające będą odpowiednie mdłości rano.

Co jest dobre na mdłości?

Osobom, które zmagają się z problemem mdłości zaleca się spożywanie przed snem białka, ma to na celu zapobieganie gwałtownym spadkom poziomu glukozy we krwi. Ponadto w przypadku wystąpienia wymiotów, bądź kiedy ich się spodziewa zaleca się picie zimnej, niegazowanej wody- jednak małymi łykami. Ponadto sugeruje się też to, nie tylko na nudności z rana, ale o różnych porach, aby wystrzegać się potraw i zapachów, które wywołują nudności i odruchy wymiotne. Wśród skutecznych sposobów wymienia się także herbatki, imbir. Warto zaznaczyć także, że powinno się wówczas spożywać posiłki o małych rozmiarach, aby organizm je lepiej przyswoił, natomiast w przypadku wymiotów, aby nie powodować nadmiernej utraty,

Co na mdłości- z jakich porad jeszcze warto skorzystać?

Kobietom, które zmagają się z nudnościami oraz z wymiotami zaleca się picie herbaty miętowej, mięty- to nie tylko skutecznie minimalizuje mdłości, ale i zwiększa poziom energii. Ważne jest nie tylko to, jaki produkty się pije, spożywa, ale także stan psychiczny, warto się odpowiednio relaksować, a także w momencie, kiedy czuje się, że samopoczucie spada, pojawiają się nudności to wziąć kilka głębokich oddechów- często tym sposobem udaje się powstrzymać wymioty. Nie tylko w ciąży, ale szczególnie w tym stanie bardzo ważne jest odpowiednio zdrowe odżywianie się, chodzi o to, aby dostarczać organizmowi ważne składniki, ale też istotne jest to, aby to było to co się lubi. Zmniejsza to w znaczący sposób szanse na to, że to jedzenie zostanie wydalone. Kolejną bardzo ważną kwestią jest to, aby zwłaszcza w przypadku wymiotów uzupełniać płyny. Nie zaleca się jednak wypijania w jednym czasie, na raz dużej ilości skrajnie zimnej, lub ciepłej wody- ważne jest to, aby jej temperatura była umiarkowana, a także to, aby spożywać małymi łykami. Tym samym również znacznie zmniejszają się szanse na wydalanie. Kolejną dość istotną kwestią jest to, aby unikać sytuacji, kiedy odczuwa się głód. Jeśli nie ma możliwości, aby zjeść coś ciepłego, lub wartościowego, to warto sięgnąć choćby po owoc. Ponadto doskonałym rozwiązaniem, które pozwalają na wyciszenie układu pokarmowego, oraz na wypoczynek i regenerację organizmu jest wdrożenie drzemek w ciąg dnia, jeśli oczywiście ma się na nie możliwość oraz warunki.

Poranne mdłości to problem powszechny, męczący, jednak dopóki objawy nie są w szczególny sposób nasilone i nie doprowadzają one do odwodnienia, czy znaczącej utraty masy ciała- to są traktowane jako coś normalnego. W tym czasie ważne jest zatem to, aby o siebie dbać, a także, aby korzystać z domowych sposobów i porad, które pozwolą na zmniejszenie odczucia dyskomfortu. W przypadku, kiedy jednak problem jest poważny, a domowe sposoby zawodzą to warto udać się do lekarza i zasięgnąć porady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *