Właściwości zdrowotne imbiru

Imbir to popularny dodatek do wielu dań, zwłaszcza w kuchni azjatyckiej. Doskonale podkręca smak, ale także rozgrzewa i dodaje przyjemnej ostrości. Jednak jego moc wynika w głównej mierze z właściwości prozdrowotnych, o których dziś przeczytamy w niniejszym artykule.

Imbir dla zdrowia układu pokarmowego

Imbir zawiera gingerole, które są odpowiedzialne za wiele wspaniałych zalet imbiru. Na przykład ma wysoką zawartość alkaloidów, gingeroli, piperyny i teaflawin. Działają one jak naturalne antytoksyny i pomagają wypłukać toksyny z organizmu.

Imbir jest znany jako środek wspomagający wzmacnianie układu odpornościowego. Stwierdzono również, że tłumi apetyt i jest często stosowany jako środek przeczyszczający. Pomaga w trawieniu i dlatego jest dobrą naturalną pomocą w regulowaniu metabolizmu. Ponadto możemy go z powodzeniem stosować jako środek łagodzący wymioty i nudności, co na pewno jest dobrą informacją dla kobiet w ciąży.

Polecamy imbir na przeziębienie

Zaburzenia żołądka (dyskomfort żołądkowo-jelitowy) i nudności mogą wynikać z rozstroju żołądka, który może być spowodowany gazem, biegunką lub zaparciami. Bardzo pomocne jest zmniejszenie wpływu dolegliwości żołądkowych i nudności za pomocą naparu z imbiru wypitego na ciepło.

Zdolność imbiru do łagodzenia dysfunkcji żołądka wynika z jego działania przeciwzapalnego. Imbir jest również silnym środkiem antyseptycznym i może skutecznie zwalczać zarazki i bakterie w przewodzie pokarmowym. Niektóre badania wykazały, że imbir pomaga również zmniejszyć wzdęcia.

Więcej na temat imbiru: Imbir – właściwości zdrowotne

Imbir jest bardzo skutecznym naturalnym środkiem przeczyszczającym. Daje uczucie sytości bez przejadania się. Pomaga to jeść mniej, co przyczynia się do utraty wagi.

Imbir pomaga żołądkowi trawić jedzenie i sprawia, że czujesz się pełny. Może stanowić alternatywne źródło składników odżywczych dla osób z niedoborem witaminy B12.

Imbir na obniżenie cukru

Imbir ma naturalną zdolność do obniżania poziomu cukru we krwi. W przypadku jego spożywania w połączeniu z żywnością zawierającą węglowodany imbir może wywoływać uczucie sytości. Połączenie imbiru i brązowego ryżu lub produktów owsianych może pomóc w utrzymaniu utraty wagi wynikającej z utraty nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Jeśli masz problemy z wątrobą, imbir może pomóc ci uniknąć skurczów i bólów spowodowanych przez leki.

Imbir na choroby układu oddechowego

Imbir może łagodzić objawy zapalenia oskrzeli i poprawia funkcjonowanie płuc. Jest także pomocny w zmniejszaniu stanu zapalnego i zwalczaniu bakterii i wirusów. Nie dotyczy to tylko osób cierpiących na przewlekły kaszel i przeziębienia. Jeśli cierpisz na problemy z zatokami, imbir może być również stosowany w leczeniu objawów przekrwienia błony śluzowej nosa.

Zbadano również, że imbir zmniejsza ryzyko raka poprzez hamowanie wzrostu niektórych rodzajów komórek rakowych. Imbir jest również znany jako skuteczny w zapobieganiu zawałom serca i udarom.

Więcej porad zdrowotnych znajdziesz w serwisie: dawkawiedzy.pl